Je slaapt slecht!

Je word moe wakker en blijft ook de hele dag moe.
Concentreren lukt niet en je hebt geen energie.

Weet je dat 1,5 miljoen mensen slaapproblemen hebben?

Hoe is jouw nachtrust?

Goed slapen is naast voeding en beweging belangrijk voor een gezond leven. Slaap je slecht dan ben je overdag moe, je bent prikkelbaar en je vergeet dingen snel.

Slapeloosheid of Insomnia (medische naam voor slapeloosheid)

Je bent moe en wilt gaan slapen, maar eenmaal in je bed is de slaap weg. En dan begint het woelen, tot je eindelijk in slaap valt.

Of je ligt in bed en valt gelijk in slaap, maar halverwege de nacht ben je wakker en lig je uren te staren tot je net voor je er af moet val je in slaap.

Met als gevolg dat je de volgende ochtend moe bent.

Slaapproblemen kunnen grote gevolgen hebben voor de kwaliteit van leven.

Ze kunnen leiden tot:

  • vermoeidheid
  • minder goed omgaan met stress
  • verstoring van cognitief functioneren, denken, concentreren, reageren
  • stemmingswisselingen
  • verminderd functioneren immuunsysteem
  • pijn in negatieve zin beïnvloeden

Waarom hebben we slaap nodig?

Gemiddeld genomen slapen we tussen de 7 en 8 uur. In het 1e  deel van de slaap is een herstellende diepe slaap, die samen met een goede lichamelijke en geestelijke ontspanning voor herstel zorgen. Het 2e deel van de slaap is minder diep en droom je meer. Onderzoek geeft aan dat in deze slaap ons werkgeheugen leeg gemaakt wordt. Er worden nieuwe verbindingen gelegd om ons geheugen op scherp te zetten om nieuwe informatie op te nemen.

Weetjes…

Tijdens de slaap wordt het hormoon melatonine aangemaakt, melatonine is een heel belangrijke prikkel voor ons immuunsysteem.

Bij langere tijd slecht slapen kan de verhouding tussen melatonine en cortisol (stresshormoon) beïnvloed worden en dit heeft weer invloed op het gedrag van cellen.

Slaap is wat je overdag doet/beleefd. Voeding, beweging, ontspanning, kunstlicht, stress, fysieke en mentale rustmomenten, piekeren, genieten, alles wat je overdag doet wordt ’s nachts verwerkt.

Een slaapcoach

  • Brengt slaapproblemen in kaart
  • Begeleid bij slaapproblemen
  • Slaapproblemen aanpakken en laten overwinnen
  • Heeft kennis van inslapen en doorslapen
  • Geeft inzicht in slaappatroon
  • Geeft je inzichten dagelijkse activiteiten m.b.t. slaap
  • Helpt bij meer kwalitatieve slaap te laten krijgen
  • Geeft tips en doeltreffende technieken
  • Gaat met client samen een begeleidingsvorm zoeken (klantgericht)

Hoe werkt het?

Na telefonisch contact maken we een afspraak voor het kennismakings-coaching sessie van een uur. De investering voor dit gesprek is € 85,00 inclusief btw.

Na dit gesprek ontvang  je een  slaapdagboek en een vragenlijst om thuis mee aan de slag te gaan. En maken we een afspraak voor de volgende sessie, de investering hiervan is ook € 85,00 inclusief btw.